IADC Statement on Promulgation of Updated “Vos Estis Lux Mundi”

The Institute of Anthropology (IADC) welcomes the news that Pope Francis has definitively promulgated an updated version of  “Vos Estis Lux Mundi.”

The updates, which include provisions that better define the responsibilities of those in authority and extend norms to include lay leaders of international associations of the faithful, are a welcome addition to the procedures aimed at preventing abuse.

In the coming months, we look forward to seeing how this updated version of “Vos Estis Lux Mundi” will be implemented effectively so that the Church worldwide may be a safer place for all people, especially children and vulnerable persons. The Institute of Anthropology expresses its willingness to assist in preparing competent safeguarding personnel for dioceses, religious communities and ecclesial movements.

* * *

L'Istituto di Antropologia (IADC) accoglie con favore la notizia che Papa Francesco ha promulgato ufficialmente una versione aggiornata di "Vos Estis Lux Mundi".

Gli aggiornamenti, che includono disposizioni che definiscono meglio le responsabilità di coloro che detengono l'autorità ed estendono le norme ai laici moderatori di associazioni internazionali di fedeli, sono una gradita aggiunta alle procedure volte a prevenire gli abusi.

Nei prossimi mesi, attendiamo di vedere come questa versione aggiornata di "Vos Estis Lux Mundi" sarà attuata in modo efficace, affinché la Chiesa nel mondo possa essere un luogo più sicuro per tutte le persone, in particolare per i bambini e persone vulnerabili. L'Istituto di Antropologia esprime la sua disponibilità a contribuire alla preparazione di personale competente in materia di tutela per le diocesi, le comunità religiose e i movimenti ecclesiali.